Pazartesi, Ocak 23, 2006

Rumuz 'Cin Fikir' : "Reklam projelerim var..."

Sektördeki girişimlerim genel olarak pasiflik ve başarısızlıkla sonuçlandı. Son olarak, bir belgesel projesi metnimin gaspının ardından; hiçbir bilinçli girişimim olmadı. Bu deneyimlerin yarattığı ürkeklikle; belki de, kişisel girişimlerle yanıtlanabilecek olan sorumu size sorayım. Özellikle bankacılık, araba, alkol ile ilgili cin fikirlerim; görüntüsünden metnine reklam projelerim
var. Adabıyla kamuya açmak için ne yapmam gerekir?

-------

Hmm ! Size teşekkür borçluyum. Çoktandır kimsenin yazdığı yoktu ! Rumuz belirtmemişsiniz ama ben uydurdum.

Sizin durumunuza alttan alta uyan durumları yer yer ele aldık ama sizin için kestirme bir tekrar yapayım :

1) Biliyor musunuz, sorun belki de, şu bu ürün-hizmet kategorisiyle veya markayla ilgili, dışarıdan fikir üretmekte. Bu işler aslında reklamveren ve reklam ajansı arasında belirlenmiş, sürekli - düzenli işbirliği içersinde yapılır. Çünkü devamlılık esastır. Ve bir kez iki kez, 'cin fikir' ile bazı sorunlara yeni bakışlar getirmek yeterli olmaz. Zaten bırakın cinliği, herhangi bir fikir üretmek için konuya, koşullara, markaya çok hakim olmak gerekir. Yani, sağlam temellere dayanan kuruluşlar, dışarıdan getirilen reklam-pazarlama projelerine çok ender rağbet ederler. Gelgeç yerler ise, projeyi getireni dinler, çalıştırır, aradan sıyrılırlar. Sizin durumunuz da böyle olmuş.

Önerim, kimsenin işine doğrudan yaramayacak, kurgusal bazı kuruluşlar veya markalar için fikirler üretip bir portfolyo veya kişisel tanıtım dosyası yapın kendinize. Bununla başvurun bir takım yerlere ve nasıl düşündüğünüzü göstermeyi hedefleyin. Temelli bir işe girdiğinizde, cin fikirlerinizi, o kuruluş ve müşterileri için geliştirin.

2) Yine de dışarıdan yapacağım bu işi derseniz, masraf yapın ve cin fikirlerinizi bir noterde kaydettirip öyle ilişki kurun çeşitli kuruluşlarla. Ve fikirlerinizin tescilli olduğunu baştan belirtin. Çalma çırpma olasılığını sıfırlamasa bile biraz azaltabilir.

Başarılar...